Elektromos buszt tesztel a K&V

Elkötelezett az innováció és a fejlődés irányába a személyszállítással és fuvarozással foglalkozó K&V Kft., éppen ezért is örültek annak, hogy az Iveco jóvoltából Gyöngyösön elsőként tesztelhettek egy hangtalan, környezetbarát elektromos buszt. A járművet a menetrend szerint közlekedő, szerződések vonalakon üzemeltették néhány napon keresztül, az utasok nagy örömére.  

x Hirdetés

A szokatlan járművel péntek óta találkozhatnak a gyöngyösi tömegközlekedők. Az elektromos busz, mely az Iveco magyarországi képviseletétől érkezett, keddig marad Gyöngyösön, de a K&V már tárgyal saját elektromos hajtású buszok beszerzéséről. A zöldítést nem csak a tömegközlekedésben tervezi a cég, az elektromos járművek hamarosan az árufuvarozási üzletágukban is megjelenhetnek.

“Ez az elektromos járműtechnológia hozzájárul ahhoz, hogy csökkentsük a karbonlábnyomunkat, és fenntartható legyen a fejlődésünk,” mondta Balog Péter, a K&V személyszállítási üzletvezetője. A visszajelzések alapján az utasok is kedvelik az új buszt, tette hozzá Balog Péter.

x Hirdetés

Bár egy elektromos busz akár négyszer drágább is lehet, mint egy diesel, nem csak a környezet számára előnyösek; az elektromos hajtáslánc hangtalan, így a buszok nem zavarják a lakosokat, az elszálló üzemanyagárak mellett pedig hosszútávon üzemeltetésük is sokkal gazdaságosabb, különösen, ha zöld energiával töltik az akkumulátoraikat – a K&V raktárbázisának tetején pedig már készen is állnak a napkollektorok az elektromos járművek fogadására. Balog Péter úgy számol, egy elektromos busz 5-6 év alatt képes lenne kitermelni az árát.

x Hirdetés

A szeméttől is nehezebb megszabadulni

Megszabadult a bűnügyi zár alatt lévő mátrai szállodától Orbán Viktor veje