A magyarok évente több mint 8 millió csokimikulást vesznek a boltokban, a legtöbben pedig december elején vásárolnak.
A 70-es évek áttörése: a zselés, ezen kívül a marcipános és mogyorókrémmel töltött szaloncukrok a tradíciók kedvelőinek, a kísérletezőknek pedig chilis, robbanó cukorkás, vagy likőrös édességek – a gyártók mind a kétféle vásárlónak kedveznek az év végén, hogy mindenki megtalálja a leginkább kedvére való csokoládét.
Minden évben egyre korábban jelennek meg az ünnepi kellékek, így már most nem csak a mikulás csomagokat, hanem a szaloncukrokat, műfenyőket is beszerezhetjük – emelte ki GyöngyösMa című műsorunkban Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára. Hozzátette, a magyarok évente átlagosan 3500 tonna szaloncukrot, valamint 8,5 millió csokimikulást vásárolnak. Mint kiemelte, az árak folyamatos emelkedése miatt várnak egy kis csökkenést a vásárlás terén.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint csokimikulásra 2 milliárd, szaloncukrokra pedig 8 milliárd forintot költenek a magyarok átlagosan.

