Megkezdődik a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti pálya felújítása, így szeptember 2-tól jelentősen megváltoznak a menetrendek több szakaszon, így egyes gyöngyösi vonalak esetében is– tájékoztatott a MÁV hivatalos oldalukon.
A MÁV szeptember 2-tól két ütemben újítja fel a mintegy 27 kilométer hosszú szakaszt, emiatt a tanítási időszak kezdetétől december 4-ig jelentősen módosul a távolsági vonatok és a személyvonatok közlekedési rendje a Budapest–Miskolc fővonalon. A felújítás ideje alatt csak egy vágányon, több sebességkorlátozás közlekedhetnek a vonatok a munkálatokkal érintett vonalszakaszokon, ezért óránként és irányonként napközben csak egy-egy személyszállító vonat tud áthaladni, emiatt jelentősen módosul a menetrend, az utasoknak így Budapest—Miskolc viszonylatban mintegy fél órával hosszabb eljutási időre kell számítaniuk.
Gyöngyösön az InterRégió vonatok menetrendje változik, így az egri IR87-es jelzésű Agria és a gyöngyösi IR85-ös Mátra InterRégiók indítási ideje felcserélődik, ezért az Agria InterRégiók 30 perccel korábban indulnak, hogy biztosítható legyen a füzesabonyi átszállás a Miskolc—Nyíregyháza viszonylatú vonatokra, vonatokról. A kora hajnali és késő esti Mátra InterRégiók kivételével a gyöngyösi InterRégiók szintén fél órával korábban közlekednek, azaz nemcsak a fővonalon, hanem a 85-ös számú gyöngyösi és a 87a számú egri vonalon is csaknem minden vonat menetrendje fél órával korábbra kerül.
A Mátra InterRégiók félórával korábbi indulás miatt, a csatlakozási rendszer, valamint az átszállási lehetőségek esetében Aszód, Hatvan, Vámosgyörk, Kál-Kápolna, Füzesabony, Nyékládháza és Miskolc állomásokon az átszállási lehetőségek jelentősen változnak. Ezek jelenthetnek kedvezőbb csatlakozási lehetőségek is, azonban más elágazó vonalakon (pl. 86-os Vámosgyörk-Újszász-Szolnok, 102-es Kál-Kápolna -Kisújszállás, 108-as számú Debrecen-Füzesabony vonalak) jelentősen nőhet a várakozási idő, mivel a legtöbb csatlakozás sajnos nem biztosítható.