Augusztus 28-ig kellett volna elkészülnie a 3-as főúton a nyugati elkerülő utat bekötő turbó körforgalomnak, illetve a Gyöngyöshalász irányában tervezett másik körforgalomnak, de az M3-as autópálya felől Gyöngyösre érkezőket a mai napig félpályás lezárás és félkész körforgalom fogadja. Horváth László fideszes országgyűlési képviselő négy napja még arról számolt be, hogy minden a tervek szerint halad, ám úgy tűnik, az illetékes minisztérium másképp látja: a korábbi ígéretek ellenére ugyanis mégsem fejezik be idén a lassan két évtizede húzódó állami beruházást.
A gyöngyösi nyugati elkerülő projekt keretében új nyomvonalon körülbelül 1.6 km útszakaszt építenek három körforgalommal, két új patakhíddal, valamint a 3-as főúton a Nagy-patak híd felújításával. A korábbi tervek szerint a 3-as főút turbó körforgalmát, illetve a Gyöngyöshalász felé vezető, 3-astól keletre tervezett körforgalomnak augusztus 28-ig kellett volna elkészülni, márciusban pedig a szaktárca azt nyilatkozta, hogy a nyugati elkerülőt 2023 októberében adják majd át a forgalomnak.
A kivitelező HE-DO Kft. júliusban még arról tájékoztatott, hogy augusztus 28-tól a Déli Külhatár út és az Atkári út találkozását teljes szélességében lezárják, előreláthatólag szeptember végéig. Az akkori tervek szerint a hármasról Gyöngyöshalász irányába az addigra már elkészült kétsávos körforgalmon, és a főúttól keletre fekvő másik körforgalmon keresztül lehetett volna közlekedni, de a 3-as főút augusztus 28-án reggel is pont úgy nézett ki, mint ahogy kinéz hónapok óta: a majdani turbó körforgalomra csak egy furcsa sávelhúzás utal a Gyöngyösről kivezető oldalon, a Gyöngyösre vezető sávok helyén pedig csak munkagépeket találtunk annak ellenére, hogy Horváth László, a térség országgyűlési képviselője még augusztus 24-én, négy nappal a körforgalmak tervezett átadása előtt is azt közölte, hogy a munka menetrend szerint halad.
Kerestük a kivitelező HE-DO Kft-t és a beruházó Építési és Közlekedésügyi Minisztériumot is, végül a szaktárcától tudtuk meg, hogy az augusztusra ígért körforgalmakat “várhatóan november közepéig” adják át a közúti forgalomnak, és bár úgy tervezték, de hétfőn nem zárták le a Déli Külhatár utat sem, az ottani munkálatok szeptember közepére csúsznak. A Gyöngyöshalász felé tartó forgalmat akkortól a – feltételezhetően még építés alatt álló – körforgalmakon át fogják terelni.
A nyugati elkerülő útnak és a hozzá kapcsolódó forgalmi csomópontoknak az Építési és Közlekedésügyi Minisztérium korábbi ígérete szerint elvileg idén októberre kellett volna elkészülni, a körforgalmak befejezésének novemberre csúszása azonban ezt ellehetetlenítette, a szaktárca jelenleg úgy számol, hogy valamikor 2024-ben tudják majd átadni át a nyugati elkerülő egészét.
Az állami beruházás egyébként már a kezdetektől nem zökkenőmentes, hibák sora csúszott a kivitelezésbe. Kezdődött azzal, hogy a Kálvária utcába az állami útfelújítások kapcsán gyalogátkelőhelyet terveztek, ahhoz tartozó járdakapcsolatot azonban már, a járda utólagos betervezése miatt így az eddiginél szűkebb lett az úttest. A Nagy-patak híd esetében pedig előre nem látott szerkezeti problémák miatt a tervezettnél jóval tovább tart a kivitelezés.