Négypilléres stratégiát dolgozott ki 2035-ig a Mátrai Erőművet működtető MVM Csoport. A befektetői prezentációból kiderült például, hogy a most meglévő 629 MW megújuló energiás kapacitáshoz további 3000 MW kapacitást, azaz mostanhoz képest ötszörösét terveznek a következő 10 évben, valamint a Paks I. üzemidő-hosszabbítása, illetve Paks II.-vel való szinergiák jobb kihasználása mellett szintén 2035-ig kis moduláris reaktort is tervez a cégcsoport 300 MW-os kapacitással.
A plusz 3000 MW megújuló kapacitás döntő része, a tervek szerint 2450 MW, naperőművet takar majd, további 500 MW jöhet szeles kapacitásból, 100 MW geotermikus kapacitásból, és 15 MW biomasszából.
A drasztikusan növekvő megújuló energiás kapacitások mellé hatalmas, 2700 MW-os rugalmas kapacitásokat is tervez a cégcsoport a kiegyenlítő energiapiaci kapacitások növelése érdekében. Így összesen 1500-1680 MW rugalmas gázerőművi (CCGT) kapacitás jöhet létre a három tervezett erőmű megépítésével, amelyek finanszírozása az egyik fő feladat lesz – írja a portfólió.hu. Mint arról korábban mi is beszámoltunk, ebből egy erőmű a Mátrai Erőmű területén épül majd meg, és ennek elkészültével állítanák le a lignitalapú termelést a kormánydöntéssel összhangban, a két másik erőművet pedig a Tiszai Erőmű területén építené meg a cégcsoport. 500 MW-nyi energiatároló kapacitást is tervez az MVM, illetve 650 MW-nyi szivattyús tározós erőművi kapacitást is.
Lantos Csaba energiaügyi miniszter korábban a Világgazdaságnak beszélt arról, hogy Az MVM az első fél évben nyilvánosságra hozhatja a gázerőművek építésére kiírt tender eredményét, a második fél év végére megszülethet a szivattyús-tározós erőmű megvalósíthatósági tanulmánya. Ennek egyik lehetséges helyszíne pedig Markaz.
A fenti komoly beruházások jelentik a négypilléres stratégia első, zöld pillérét, amelyek megvalósításával az MVM energiatermelési kapacitása 2035-re 9,2 GW-ra nőhet, és amelynek 73%-a karbonsemleges energiatermelést tenne lehetővé.
A stratégia második pillére a portfólió diverzifikációját takarja, a meglévő infrastruktúra, illetve értékesítési tevékenységek fejlesztésével, regionális terjeszkedéssel. Az az egyik fő cél, hogy a külföldi piacokról jöjjön a cégcsoport éves EBITDA-jának legalább 25%-a. A harmadik pillér az ügyfélszolgáltatások megerősítését, a márka erősítését, a munkahely vonzerejének fokozását tűzi ki célul, a negyedik pillér pedig pénzügyi kiválósági célrendszert rögzít – olvasható a portfólio.hu oldalon.