Pisztáciás, sós karamellás, vagy éppen savanykás, citrusos. A hagyományos és az új ízeket is keresik a vásárlók, ha húsvéti édességeket vásárolnak. A gyártók a kereslet igényeihez igazodva továbbra is a minőségre helyezik a hangsúlyt.
A karácsonyi időszakon túl a húsvét a legfontosabb ünnep az édességgyártók életében a forgalom szempontjából. A legfrissebb adatok szerint a húsvéti szezonban körülbelül 900 tonna édesség fogy, ez az éves fogyasztás 5%-a. Az a tendencia, miszerint a vásárlók inkább többet költenek, de minőségi termékeket vesznek, továbbra sem változott, az általunk megkérdezett gyöngyösiek többsége nem az árakat tartja a legfontosabbnak.
Ha az országos adatokat nézzük, csokinyuszira és csokitojásra több mint 2 milliárd forintot költöttek tavaly a magyarok, míg ajándékcsomagokra 214 milliót. A tavalyi évhez képest most 6-7%-kal kerülnek többe a húsvéti édességek. Ízek tekintetében most is találhatunk újdonságokat, mint például a grapefruit, lime és egyéb citrusos ízű termékek, de továbbra is viszik a hagyományosnak számító pisztáciás és sós karamellás édességeket fejlesztenek – hangsúlyozta Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének szervezeti titkára.
A gyártók egyébként nincsenek könnyű helyzetben, folyamatosan drágul, és ingadozik a kakaó és a cukor ára, ezt érezhetjük meg a vásárlások során mi is.