A tervek szerint május végén helyezik forgalomba a 3-as számú főút környezetében kiépülő csomópontot, ekkortól a közlekedők teljeskörűen használhatják az új útszakaszt – számolt be róla a magyarepitok.hu. A Gyöngyöst nyugatról elkerülő út átadására később kerül sor, azonban, hogy pontosan mikor, azt nem tudni.
A nyugati elkerülő úthoz kapcsolódóan három körforgalmú csomópont is épült egymástól nem messze. Az első a gyöngyösi barkácsáruház közelében, a második a 3-as számú főút és az elkerülő út csomópontjában, míg a harmadik a Déli Külhatár út és a 3203 jelű összekötő út csomópontjában, az elkerülő út déli végpontjánál. Jelenleg a végleges tereprendezés zajlik.
A most zajló kivitelezés részeként megtörtént a 3-as számú főút 500 méter hosszú szakaszának felújítása is. A magyarepitok.hu információi szerint a körforgalmú csomópontoknál, valamint a kapcsolódó felújított szakaszoknál már a befejező munkálatok történnek.
Mint arról korábban beszámoltunk, tavaly augusztus végéig kellett volna elkészülnie a 3-as főúton a nyugati elkerülő utat bekötő turbó körforgalomnak, illetve a Gyöngyöshalász irányában tervezett másik körforgalomnak, valamint tavaly márciusban a szaktárca azt nyilatkozta, hogy a nyugati elkerülőt 2023 októberében adják majd át a forgalomnak. Ám ez több, mint két évtized után sem történt meg. Az Építési és Közlekedésügyi ezt a körforgalmak befejezésének csúszásával indokolta, valamint közölték valamikor 2024-ben tudják majd átadni át a nyugati elkerülő egészét.
Az állami beruházás egyébként már a kezdetektől nem zökkenőmentes, hibák sora csúszott a kivitelezésbe. Kezdődött azzal, hogy a Kálvária utcába az állami útfelújítások kapcsán gyalogátkelőhelyet terveztek, ahhoz tartozó járdakapcsolatot azonban már, a járda utólagos betervezése miatt így az eddiginél szűkebb lett az úttest. A Nagy-patak híd esetében pedig előre nem látott szerkezeti problémák miatt a tervezettnél jóval tovább tartott a kivitelezés.