Ugyan tavaly nyár óta már lehetett kisvonatozni, a teljeskörű megújulást követően ma ünnepélyesen is átadták a Gyöngyös-Mátrafüred vonalat. Az aktív Magyarországért felelős államtitkár beszédében úgy fogalmazott, a Mátravasút igazi kuriózum, mely rejt még kiaknázatlan lehetőségeket.
Dobre-Kecsmár Csaba, az Egererdő Zrt. vezérigazgatója elmondta, 2010-ben a társaság a kormány által meghirdetett bejárható Magyarország projekthez kapcsolódva megalkotta ökoturisztikai programját, melynek a turistaházak és kilátópontok fejlesztése mellett, egyik kiemelt feladata a kisvasutak megújítása volt. Mint felidézte, első ütemben a Gyöngyös-Gyöngyössolymos szakasz készült el, majd megújult a gördülőállomány, végül elkészült a Gyöngyös-Mátrafüred közötti szakasz. A társaság vezetője a beruházás kapcsán elmondta, hogy mintegy 7 km-en cserélték az ágyazati kőzetet, modern talpfákat és nagyobb teherbírású sínpályát fektettek le, mely révén nőtt a kisvasút utasbiztonsága, terhelhetősége. Bíznak abban, hogy a fejlesztés révén növekedni fog Gyöngyös és a Mátra turisztikai látogatottsága – tette hozzá.
Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős államtitkár arról beszélt, hogy ahhoz, hogy az embereket rávegyék a mozgásra, túrázásra, élményt kell nyújtani. Ezért kerékpárutakat kell építeni, turistaházakat és kisvasutakat kell megújítani. Hiszen, mint fogalmazott, kisvasutazni élmény. Majd kiemelte, hogy 2017-ben azzal szembesültek, hogy ha nem tesznek semmit a kisvasutakkal, akkor balesetveszély miatt, mindet szép lassan be kell zárni, ám a felújítási programnak köszönhetően erre nem került sor. Majd hangsúlyozta, a Mátravasút Magyarországon egyedülálló, amelyre a jövőben építeni kell, hiszen sehol máshol nincs olyan kisvasút, ahol le lehet tenni az autót, felvonatozni Mátrafüredre, onnan egy kis túrával eljutni Szalajkaházra és egy másik szerelvénnyel vissza a kiindulópontra. Ha erre építeni tudnak a jövőben, akkor nincs kizárva, hogy a két vonal utasszáma elérje majd a 100 ezret.