Tízéves útfejlesztési programot kezd meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.– közölte a cég vezérigazgatója a Világgazdaságnak adott interjújában, amely által arra is fény derült, hogy március 15-től országszerte folytatódnak a 2023-ban megkezdett útfelújítások.
Emellett arra is kitért, hogy az MKIF 35 évre kapta meg a magyar államtól a gyorsforgalmi úthálózat jelentős részének üzemeltetését, fenntartását és bővítését. 2024-ben a gyorsforgalmi utak üzemeltetéséért az állami támogatás előirányzata bruttó 200 milliárd forint, ami nettósítva 156 milliárd forint. Egyúttal kiemelte, folytatják a tavaly megkezdett szintrehozást.
Németh Tamás megjegyezte, nagyjából harminc éve nem történt ilyen kiterjedt felújítás a hazai gyorsforgalmi úthálózaton: eddig 3,6 millió négyzetméteren cserélték a régi, tönkrement burkolatot új aszfaltra, ami az összes útszakasz 19 százaléka. Közölte, idén 3,9 millió négyzetméter aszfaltozást terveznek, ami a teljes főpálya újabb 20 százalékát jelenti. A legnagyobb felújítások az M3-at és az M7-et érintik majd. Az M3-as autópálya bővítési Gyöngyösig 2031-ben veszi kezdetét és 2034-ben adják át. Az M3-as is eléri majd az országhatárt, a pályán épül egy új Tisza-híd is.