Nagy média visszhangot váltott ki a szeptemberben elindult új közétkeztetési rendszer Gyöngyösön. Több helyen megjelent, hogy káosz volt az iskolákban és volt olyan, gyerek, aki annak ellenére nem kapott ebédet, hogy kért. dr. Kádas Tibor, a gyöngyösi önkormányzat Közigazgatási és Intézményirányítási igazgató-helyettese Gyöngyös Ma című műsorunkban határozottan visszautasította, hogy káosz lett volna.
A szakember elmondta, hogy június végén döntött úgy a képviselő-testület, hogy új rendszert vezetnek be az iskolai gyermekétkeztetésben. A szülők tájékoztatása már akkor és a nyár folyamán megtörtént. Kádas Tibor elmondta, az új rendszer sokkal kényelmesebb, hiszen a szülők online tudnak kommunikálni, étkezést megrendelni, lemondani, fizetni. Az igazgató-helyettes elmondta azt is, hogy olyan nem fordulhat elő, hogy egy gyermek kellemetlen helyzetbe kerül, hogy nézi, ahogy a többiek esznek – ilyen információk is megjelentek – , hiszen az a gyerek, amelyik nem igényelt étkezést, a pedagógusok le sem viszik az étkezőbe.
Az új rendszer bevezetésére egyébként azért volt szükség, mert 1997 óta, mióta az önkormányzatok kötelező feladata a gyermekétkeztetés, nagyon sok rendszerhiba előjött, főleg a covid miatt. Nehézkesebb volt kommunikálni a szülőkkel, sokaknak jelentős tartozása halmozódott fel, amit nagyon nehéz jogi úton behajtani.
Az új étkeztetési rendszer Kádas Tibor szerint beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A szülők teljesen online kommunikálnak az önkormányzattal és a szolgáltatóval, jelenleg valamivel több, mint 1250 gyerek veszi igénybe a szolgáltatást. A szülők pedig digitálisan tudnak fizetni, ami jóval kényelmesebb.
Novembertől kísérleti jellegű étkezést fogunk bevezetni, C menüt vezetünk be, amely azt a célt szolgálja, hogy ha a gyermeknek vagy a szülőnek nem tetszik, amit akkor a szolgáltató kínál, akkor piaci alapon tud ebédet rendelni. Legyen az sült krumpli, gyros vagy amit a gyermek szeret.


