Csütörtök este Budapesten, a Várkert Bazárban hirdették ki a Városmarketing Gyémánt díj idei nyerteseit. Gyöngyös mindhárom pályázatával nyert, díjat kapott a Mátrai Bornapok kommunikációja, a Gyöngyösi Médiaközpont turisztikai magazinja, a Mátra Magazin, valamint a Mátra Művelődési Központ CoolTér Piknik programsorozata is.
A Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által alapított díjra jelöltj városmarketing-koncepciókat a szakmai zsűri a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a hatásosság és a forrásfelhasználás hatékonysága alapján értékelte.
Gyöngyös városa három pályázattal nevezett a díjra, és mindhárom nevezés díjat eredményezett.
Gyémánt díjat kapott a Mátrai Bornapok kommunikációja –a háromnapos rendezvényen a Mátrai Borvidék több településéről érkező borászok mutatták be boraikat. Gyöngyös tavaszi borfesztiválja idén is nagy siker volt, a rossz idő ellenére is közel húszezren látogattak ki a Bornapokra. A rendezvényt felvezető reklámkampány közel 235 ezer embert ért el, és az esemény idején a városi és a mátrai üdülőterületen található szállásadók mindegyike telt házról számolt be.
Ugyancsak díjazták a 2022 szeptemberében indult Mátra Magazint, mely a Mátra vidékének természeti értékeit, gasztronómiáját, és turisztikai programjait mutatta be. A műsor gyorsan népszerűvé vált a helyi lakosság körében, a Gyöngyösi TV-n sugárzott műsor közel 70 ezer embert ér el kábelcsatornán és földfelszíni sugárzással, a közönségarány az IPSOS 2022-es felmérése szerint a térségben 10 százalék környékén volt. A műsor bármikor visszanézhető a Gyöngyösi TV youtube csatornáján. https://www.youtube.com/watch?v=7bf1wtBfZnc&list=PLhdXzQpyg8R4iMZijiv2ebU8i5RYKLUoA
A júniuson és júliuson átívelő CoolTér Piknik programsorozat volt Gyöngyös harmadik díjazott nevezése. Az ingyenes koncertsorozaton olyan országosan ismert fellépőket láthattak a gyöngyösiek, mint Kárász Eszter, Ganxsta Zolee és Takács Vilkó formációja, a Dos Diavolos, vagy éppen a Roy és Ádám Trio. Helyet kaptak természetesen a helyi tehetségek is, fellépett például a gyöngyösi Rombusz Zenekar, a Lilin vagy a Cloud Factory is.
Az elismeréseket ünnepélyes keretek között Kárpáti István alpolgármester, Szabó Attila, a Gyöngyösi Médiaközpont ügyvezetője és Válik István, a Művelődési Központ rendezvényszervezője vette át. Gyöngyös évek óta sikeresen szerepel a pályázaton: 2022-ben négy, 2021-ben öt gyémánt díjjal ismerték el a város marketingtevékenységét, és az idei díjátadóról sem tértek haza üres kézzel a város képviselői.