Bár az elmúlt hetekben épp csak megérkezett az őszi idő, a Magyar Közút péntektől téli üzemre állt át, és 12 órás váltott műszakokban, a nap 24 órájában készenlétben állva várják a hó érkezését, Heves vármegyében 34 géppel. Videójukban elmagyarázzák, miért nem tudnak mindig, mindenhol ott lenni.
Egri székhelyükön tartott sajtótájékoztatójukon a Magyar Közút Heves vármegyei igazgatóságának vezetője bejelentette, hogy november tizedikével elindult a téli üzem a közutasoknál. Szabó Zoltán elmondta, bár Heves vármegye a kisebbek közé tartozik, így az úthálózat hossza viszonylag rövid, de itt található a Mátra és a Bükk, melyek ezt azért ellensúlyozzák, számolt be az Eger Hírek.
Heves vármegyében a közutasoknak 25 kombinált jármű (melyen sószóró és hóeke is található) és 9 hóeltakarító gép áll rendelkezésükre. Ez azt jelenti, járművenként 40 km-nyi kezelendő útszakasz jut Heves vármegyére, és a legneuralgikusabb pontokat kamerákkal figyeli a diszpécserszolgálat, melyek meteorológiai adatokat is rögzítenek, hiszen ítéletidő esetén a legforgalmasabb utakon fél órán belül meg kell jelenniük a hókotróknak, magyarázta a közutasok Heves vármegyei vezetője.
A Magyar Közút egy videót is közzétett a téli üzem első napja alkalmából, melyben elmagyarázzák a hókotrók munkaszervezését, és odaszólnak a kommenthuszároknak is, akik szerint a cég felkészült a télre, csak a hóra nem:
Borítókép: Kocsisor a 24-es főút mátraházai szakaszán a Kékesre vezető bekötőút lezárását követően 2023. január 20-án (Fotó: Gyöngyösi Médiaközpont)