Több, mint egy évtizedig hevert parlagon a nyugati elkerülő út, amely tehermentesítené Gyöngyös belvárosát. A beruházás valamennyi országgyűlési választás során választási ígéret volt.
Összesen mintegy 5 milliárd forintból valósul meg a nyugati elkerülő út építése, a kivitelezést a He-Do és a Colas Zrt. konzorciuma végzi- ezt még tavaly tavasszal jelentette be a az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A beruházás a nyugati elkerülő építésén túl, magába foglalta a városban található, de állami kezelésben lévő útszakaszok felújítását, illetve a 3-as számú főútra történő becsatlakozását. A jelenlegi tájékoztatás szerint a komplett projekt 2023. októberére készülhet el.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint a kivitelezést közműkiváltási és területszerzési problémák nehezítették, a kivitelező pedig addig nem tudta megkezdeni az építkezést, aki ezeket nem rendezik. A területek kisajátításához szükséges volt a Helyi Építési Szabályzat módosítása, mely 2022. nyarára készült el, és csak ezt követően lehetett elindítani a területszerzési folyamatokat. Ezt a folyamatot kiegészítve az egyes területek birtokba vételéhez át kellett helyezni kerítéseket, reklámtáblákat. A minisztérium közlése szerint egy olyan beruházás esetében, ami egy város életébe is beavatkozik, gyakran felmerülnek problémák a közművek kiváltásánál, mint például, hogy a régi vezetékek nem ott találhatók, ahol a terveken jelölve vannak. Ezen feladatok pedig többlet időt és tervezést vettek igénybe. Újra kellett tervezni az egyes munkafázisokat, a gördülékenyebb kivitelezés érdekében.
A nyugati elkerülő út építése a zöld növényzet irtásával kezdődött, ezt követően megtörténik 2406. jelű összekötő úttól az I. ütemben megépült 2 971 m hosszú elkerülő útszakasz felújítása, amely tartalmazza a burkolatmegerősítést és burkolatszélesítést. Az út koronaszélessége 8,5 m, a burkolatszélesség 6,5 m kialakítású.
A megépült elkerülő szakasz tovább-vezetéseként a 3. sz. főút irányába, új nyomvonalon kb. 1,6 km-es útszakasz szerepel. Az új építésű szakasz három körforgalom építését tartalmazza, melyekből egy a 2×2 sávos 3. sz. főút a 3203 j. út és az elkerülő út kör forgalmú csomópontja. Két új patakhíd, a Tarján patak felett egy 12 m támaszközű, a Gyöngyös patak felett egy 15 m támaszközű híd építése, valamint a 3. sz. főút mentén található Nagy-patak híd felújítása szerepel, melyen szigetelés és burkolatcsere, a felszerkezet javítása, valamint új szegélyek építése a feladat. Ezen kívül még 2 db keresztező földút 182 m hosszban, valamint 2 db párhuzamos földút 325 m hosszban szerepel a tervekben.